خدمات اخذ ویزا، مهاجرت و پناهندگی

خدمات اخذ ویزا، مهاجرت و پناهندگی

خدمات اخذ ویزا، مهاجرت و پناهندگی

خدمات اخذ ویزا، مهاجرت و پناهندگی

  • ۰
  • ۰

ویزای ترکیه

ویزای ترکیه

همانگونه که مستحضرید بر اساس توافق صورت گرفته میان دولت‌های ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی از قانون دریافت ویزای کوتاه مدت معاف بوده و می‌توانند تا ۹۰ روز تمام (سه ماه) بدون ویزا در خاک این کشور حضور داشته باشند. اما اینکه افغانیان نیازمند دریافت ویزای توریستی کوتاه مدت برای ورود به ترکیه نیز می باشند.  البته باید خاطر نشان کرد که در هنگام ورود به این کشور گذرنامه فرد باید حداقل دارای شش ماه اعتبار باشد.  معمولاٌ مهر ورود در یکی از پایانه‌های مرزی (زمینی یا هوایی) در پاسپورت  ثبت می شود.

البته در طول مدت اقامت با این نوع ویزا در ترکیه شهروندان ایرانی بصورت قانونی  مجاز به فعالیت‌هایی مانند تحصیل، کار یا تجارت در این کشور نیستند و در پایان مدت اقامت ملزم به ترک خاک این کشور یا تمدید مدت اقامت هستند، زیرا در صورت اقامت بیش از حد مجاز با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود. اگر با اهداف دیگری مانند تحصیل، کار یا تجارت قصد سفر به ترکیه را دارید، باید از طریق قانونی اقدام به دریافت مجوز اقامت در این کشور کنید.

ویزای کار ترکیه

افرادی که متقاضی دریافت ویزای کار برای اقامت در ترکیه هستند، در ابتدا باید به محل نمایندگی‌های کشور ترکیه در کشور خود مراجعه و مدارک لازم را برای تکمیل پرونده ارائه کنند. پس از این مرحله، مدارک به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال شده و در صورت تائید، مجوز صدور ویزا برای متقاضی از جانب اداره کار صادر شده و متقاضی می‌تواند در مدت ۹۰ روز روادید خود را از نمایندگی مربوطه دریافت کند.

لازم به ذکر است که  ویزای کار طبق قانون در ترکیه شامل اجازه کار مدت‌دار و نامحدود برای کارکنان وابسته، کارکنان مستقل و موارد استثنائی است. مدت اعتبار روادید مدت‌دار یک سال در شغل و محل کار مشخص بوده و پس از اتمام آن می‌توان برای همان شغل و محل کار تا مدت سه سال تمدید شود. در صورت پایان این دوره نیز امکان تمدید مجوز تا شش سال وجود دارد. همچنین، در صورتی که شهروند خارجی کلیه این دوره را بدون مشکل طی کند، می‌تواند اجازه کار دائم بدون محدودیت جغرافیایی در این کشور را دریافت کند.

ویزای تحصیلی ترکیه

با توجه به علاقه دانشجویان ایرانی در سال‌های اخیر به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه در مقطع تحصیلات تکمیلی، درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی نیز افزایش یافته است. البته دریافت این نوع ویزا نیز دارای مراحل مختلفی است؛ به این ترتیب که پس از اخد پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر، باید به ایران مراجعه و گواهی پذیرش به نمایندگی کشور ترکیه برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه شود. این روادید دارای اعتبار یک‌ساله است ولی تا یک ماه پس ار ورود به خاک ترکیه، دانشجو باید به اداره امنیت مراجعه و دفترچه اقامت خود را دریافت کند.

سفارت خانه ها و کنسولگری ها مسئول رسیدگی به  پرونده صدور ویزا  هستند. در حال حاضر، سفارت ترکیه در تهران مستقر بوده و در برخی از شهرها از جمله مشهد، تبریز و ارومیه  نیز کنسولگری‌های ترکیه دایر و مشغول به فعالیت هستند.

https://telegram.me/Mohajeran1204

 

 


  • ۹۸/۰۴/۱۴
  • Mahmoud kh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی